Αν ανατρέξει κάποιος στο review του SBK 2011, της προηγούμενης δηλαδή
πρότασης της Milestone σχετικά με τον θεσμό των Superbikes, θα
διαπιστώσει πως η σειρά είχει φτάσει σε υψηλότατα επίπεδα εξομοίωσης,
αλλά τα σοβαρά προβλήματα σε νευραλγικούς τομείς, από ένα σημείο και
έπειτα ήταν αδικαιολόγητα. Η παραλαβή του SBK Generations, συνοδευόμενη
από τις υποσχέσεις των Ιταλών, αναθάρρησε το ενδιαφέρον των οπαδών των
δύο τροχών, γιατί κακά τα ψέματα, βελτιώσεις χρειάζονταν και μάλιστα
πολλές. Δυστυχώς, όμως, η νέα αυτή δημιουργία δεν προσφέρει απολύτως
τίποτα το καινούργιο και έτσι, για ακόμα μια φορά, απευθύνεται σε ένα
συγκεκριμένο και σαφέστατα περιορισμένο αγοραστικό κοινό.
Το SBK Generations προσφέρει σε ένα πακέτο όλες τις δημιουργίες τις σειράς από το 2009 μέχρι και σήμερα, με τη δικαιολογία πως πλέον το career mode εξελίσσεται σε ένα χρονοδιάγραμμα τεσσάρων ετών. Το περιεχόμενο του τίτλου είναι ιδιαίτερα πλούσιο και οι λάτρεις των μηχανών θα βρεθούν σε έναν ψηφιακό παράδεισο, αλλά στον κυρίως πυρήνα του τίτλου επικρατεί μια στασιμότητα. Το ανεπανάληπτο μοντέλο χειρισμού είναι και πάλι παρόν, αν και κάποια στιγμή, καλό θα ήταν να βελτιωθεί και ο τεχνικός τομέας και ειδικά τα απαράδεκτα γραφικά. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει την αγωνιστική χρονιά στην οποία θα λάβει μέρος, ξεκινώντας από το 2009 και φτάνοντας μέχρι και το σήμερα. Τα πάντα ακολουθούν τα όσα προστάζει η διοργανώτρια αρχή, με ορισμένα λαθάκια να περνούν ευτυχώς απαρατήρητα. Και φέτος οι μοτοσικλέτες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες, με αυτές που ακολουθούν τις προδιαγραφές των Superbikes να κάνουν τη διαφορά.
Έτσι, την καλλίγραμμη Ducati 1098R –εν αναμονή της αποκάλυψης της αγωνιστικής Panigale- θα συνοδεύσουν -μεταξύ άλλων- η Aprillia RSV4R, η Honda CBR 1000RR και φυσικά η BMW SS1000RR. Δίπλα σε αυτά τα τέρατα θα βρεθούν οι δημιουργίες τις STK1000, δηλαδή μηχανές παραγωγής, ενώ τα βλέμματα θα τραβήξουν και οι κατηγορίες WSSK Supersport και φυσικά η αντίστοιχη Legends. Στην πρώτη θα εμφανιστούν δίτροχα των 600 κυβικών εκατοστών, όπως για παράδειγμα η Honda DBr 600RR, η Kawasaki ZX6R και η Yamaha YZF R6, ενώ η δεύτερη θα αποτελέσει μια επιβράβευση των περισσότερο ικανών παικτών.
Ουσιαστικά, όσο ο παίκτης προοδεύει στο career mode, θα αποκτάει πρόσβαση σε ορισμένες καλλονές του παρελθόντος, οι οποίες δίχως το παραμικρό ίχνος ηλεκτρονικών βοηθημάτων, θα προκαλέσουν τις ικανότητες ακόμα και των πλέον φανατικών και ικανών οπαδών της σειράς.
Από τα ιδιαίτερα "Elbowz Style" του Ben Spies και "Spider" του Ruben Xaus μέχρι τα πιο βατά "Corsair", "Crocodile" και "Baylisstic" των Max Biaggi, Troy Corser και Troy Bayliss, ο καθένας θα βρει αυτό που του ταιριάζει. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι πως το κάθε στυλ έχει άμεση επίπτωση στον τρόπο οδήγησης και έτσι η επιλογή του θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή. Η σειρά γνωρίζει πολύ καλά πώς μπορεί να επιτευχθεί η απόλυτη εμπειρία οδήγησης στο όριο και, ευτυχώς το Generations δεν αποτελεί εξαίρεση. Πέρα από τα τρία επίπεδα εξομοίωσης, ο παίκτης μπορεί να ρυθμίσει κατά βούληση την πίεση που θα του ασκούν οι αντίπαλοί του αν και είναι εμφανές πως η δυσκολία του τίτλου δεν εντοπίζεται εκεί.
Η κατάκτηση του εκάστοτε apex με υψηλή ταχύτητα ακούγεται δύσκολη διαδικασία και πιστέψτε μας έχει αποτυπωθεί μοναδικά στον τίτλο της Milestone. Παράλληλα, ο παίκτης επιβάλλεται να συνηθίσει τις αναλογικές σκανδάλες του χειριστηρίου του και να προσαρμόσει την απόκρισή τους, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να ελέγχει σωστά την ταχύτητά του από την κορυφή της στροφής και έπειτα, και φυσικά να μην ανοίγει χωρίς λόγο την τροχιά του.
Διαβάζοντας κανείς όλα τα παραπάνω, μπορεί εύκολα να συμπεράνει πως το SBK Generations –όπως φυσικά και οι προκάτοχοί του- καταφέρνει και αγγίζει υψηλότατα επίπεδα εξομοίωσης αλλά με το ανάλογο αντίτιμο. Ποιο είναι αυτό; Υπομονή και πολύ προπόνηση. Οι αρχάριοι θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν κάποιες από τις πολλές βοήθειες που προσφέρονται και να φέρουν τα πάντα στα μέτρα τους, αλλά έτσι θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα αδιάφορο και υπερβολικά "ψεύτικο" racer.
Σε επίπεδο επιλογών το SBK Generations ολοκληρώνεται με το SBK Experience και τις δικτυακές αναμετρήσεις. Σε ό,τι έχει να κάνει με την SBK Experiene, ο παίκτης καλείται να ολοκληρώσει συγκεκριμένες δοκιμασίες ή να λάβει μέρος σε αγώνες από το παρελθόν και να αλλάξει το αποτέλεσμα, γράφοντας τη δική του ιστορία. Αυτή είναι η ενότητα που θα ξεκλειδώσει τις περισσότερες καλλονές του χθες που υπάρχουν στην ενότητα Legends, ενώ το ευχάριστο είναι πως το συγκεκριμένο mode διακρίνεται για την μεγάλη του έκταση αλλά και την υψηλή του πρόκληση.
Και τα δυσάρεστα δεν σταματούν εδώ. Για ακόμα μια χρονιά οι δικτυακοί αγώνες διακρίνονται για τα πολλά τους προβλήματα, με το μέγιστο νούμερο των 16 παικτών ανά αγώνα να ισχύει μόνο στα χαρτιά. Τα γραφικά συνεχίζουν να απογοητεύουν, με υπερβολικά φτωχά έως ανύπαρκτα εφέ και με τις διαδρομές να παραπέμπουν σε racing τίτλους της προηγούμενης γενιάς. Οι μηχανές, όταν εμφανίζονται στο μενού επιλογών, είναι πανέμορφες αλλά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα οι περικοπές που γίνονται είναι πολλές, συνθέτοντας ένα μάλλον αποκρουστικό σύνολο. Οι ταχύτητες και το frame rate κινούνται σε υψηλότατα επίπεδα αλλά αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, λαμβάνοντας υπόψιν την ξεπερασμένη οπτική απεικόνιση του SBK Generations.
Σανίδα σωτηρίας σε τεχνικό επίπεδο θα αποτελέσει ο ηχητικός τομέας, με την κάθε μηχανή να έχει τη δικιά της χροιά. Οι γνώστες του αθλήματος, με την βοήθεια ενός καλού πεντακάναλου ηχοσυστήματος, θα είναι σε θέση να καταλάβουν ποιος βρίσκεται πίσω τους, αποκλειστικά και μόνο από τον ήχο της εξάτμισής του. Τα ελαστικά όταν φτάνουν στα όριά τους ακούγονται "ζωντανά", ενώ η παντελής έλλειψη μιας στοιχειώδους αναμετάδοσης, συνεχίζει να αμαυρώνει μια, κατά τα άλλα, άψογη ενότητα.
TRAILER:
Το SBK Generations προσφέρει σε ένα πακέτο όλες τις δημιουργίες τις σειράς από το 2009 μέχρι και σήμερα, με τη δικαιολογία πως πλέον το career mode εξελίσσεται σε ένα χρονοδιάγραμμα τεσσάρων ετών. Το περιεχόμενο του τίτλου είναι ιδιαίτερα πλούσιο και οι λάτρεις των μηχανών θα βρεθούν σε έναν ψηφιακό παράδεισο, αλλά στον κυρίως πυρήνα του τίτλου επικρατεί μια στασιμότητα. Το ανεπανάληπτο μοντέλο χειρισμού είναι και πάλι παρόν, αν και κάποια στιγμή, καλό θα ήταν να βελτιωθεί και ο τεχνικός τομέας και ειδικά τα απαράδεκτα γραφικά. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Μενού επιλογών και μηχανές
Το πρώτο ευχάριστο "χτύπημα" έρχεται από το κεντρικό μενού, με τις επιλογές να είναι φέτος ακόμα περισσότερες, αλλά με την εικόνα με την οποία αυτές παρουσιάζονται να είναι ακριβώς η ίδια με την αντίστοιχη του 2009. Στην ενότητα free play, ο παίκτης μπορεί είτε να λάβει μέρος σε έναν απλό αγώνα, είτε να δοκιμάσει την τύχη του ενάντια στον χρόνο ή, ακόμα καλύτερα, να συμμετέχει σε ένα πλήρες πρωτάθλημα. Επιλέγοντας την ανάλογη χρονιά, θα αλλάξουν και οι διαθέσιμες ομάδες αλλά και οι διαδρομές, ενώ για ακόμα μια φορά ο τίτλος εντυπωσιάζει με τον όγκο των δεδομένων του.Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, ο παίκτης μπορεί να επιλέξει την αγωνιστική χρονιά στην οποία θα λάβει μέρος, ξεκινώντας από το 2009 και φτάνοντας μέχρι και το σήμερα. Τα πάντα ακολουθούν τα όσα προστάζει η διοργανώτρια αρχή, με ορισμένα λαθάκια να περνούν ευτυχώς απαρατήρητα. Και φέτος οι μοτοσικλέτες χωρίζονται σε 4 κατηγορίες, με αυτές που ακολουθούν τις προδιαγραφές των Superbikes να κάνουν τη διαφορά.
Έτσι, την καλλίγραμμη Ducati 1098R –εν αναμονή της αποκάλυψης της αγωνιστικής Panigale- θα συνοδεύσουν -μεταξύ άλλων- η Aprillia RSV4R, η Honda CBR 1000RR και φυσικά η BMW SS1000RR. Δίπλα σε αυτά τα τέρατα θα βρεθούν οι δημιουργίες τις STK1000, δηλαδή μηχανές παραγωγής, ενώ τα βλέμματα θα τραβήξουν και οι κατηγορίες WSSK Supersport και φυσικά η αντίστοιχη Legends. Στην πρώτη θα εμφανιστούν δίτροχα των 600 κυβικών εκατοστών, όπως για παράδειγμα η Honda DBr 600RR, η Kawasaki ZX6R και η Yamaha YZF R6, ενώ η δεύτερη θα αποτελέσει μια επιβράβευση των περισσότερο ικανών παικτών.
Ουσιαστικά, όσο ο παίκτης προοδεύει στο career mode, θα αποκτάει πρόσβαση σε ορισμένες καλλονές του παρελθόντος, οι οποίες δίχως το παραμικρό ίχνος ηλεκτρονικών βοηθημάτων, θα προκαλέσουν τις ικανότητες ακόμα και των πλέον φανατικών και ικανών οπαδών της σειράς.
Μια ματιά στο career mode
Και μιας και έγινε αναφορά στον όρο Career, η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη ενότητα που εμφανίζεται στο κεντρικό μενού και η οποία με τη σειρά της ξεδιπλώνεται σε 4 αγωνιστικές χρονιές. Ο παίκτης, αφού δημιουργήσει τον αναβάτη της επιλογής του –μέσα από μια ιδιαίτερα φτωχή καρτέλα- καλείται να αποκτήσει την ανάλογη εμπειρία ώστε να στρέψει προς το μέρος του το ενδιαφέρον των εργοστασιακών ομάδων. Η μόνη ουσιαστική διαφορά από αναβάτη σε αναβάτη εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο τοποθετεί το σώμα του στο εσωτερικό μιας στροφής και όπως και πέρυσι, τα διαθέσιμα στυλ οδήγησης είναι πέντε.Από τα ιδιαίτερα "Elbowz Style" του Ben Spies και "Spider" του Ruben Xaus μέχρι τα πιο βατά "Corsair", "Crocodile" και "Baylisstic" των Max Biaggi, Troy Corser και Troy Bayliss, ο καθένας θα βρει αυτό που του ταιριάζει. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι πως το κάθε στυλ έχει άμεση επίπτωση στον τρόπο οδήγησης και έτσι η επιλογή του θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή. Η σειρά γνωρίζει πολύ καλά πώς μπορεί να επιτευχθεί η απόλυτη εμπειρία οδήγησης στο όριο και, ευτυχώς το Generations δεν αποτελεί εξαίρεση. Πέρα από τα τρία επίπεδα εξομοίωσης, ο παίκτης μπορεί να ρυθμίσει κατά βούληση την πίεση που θα του ασκούν οι αντίπαλοί του αν και είναι εμφανές πως η δυσκολία του τίτλου δεν εντοπίζεται εκεί.
Η πρόκληση της εξομοίωσης
H πραγματική πρόκληση στο SBK Generations εντοπίζεται στην επίτευξη ενός αλάνθαστου και γρήγορου γύρου. Το να δαμάσει κάποιος αυτές τις πανίσχυρες δημιουργίες είναι σχεδόν το ίδιο δύσκολο με την πραγματικότητα, αλλά η χαρά της επιτυχίας δεν περιγράφεται. Για ακόμα μια χρονιά το φρενάρισμα αποτελεί μια ιεροτελεστία, που όσοι την κάνουν κτήμα τους θα βρεθούν στην κορυφή. Το έντονο και βίαιο φρενάρισμα, πέρα από την ταλάντωση του πίσω μέρους, θα αναγκάσει τον κινητήριο τροχό να βρεθεί στιγμιαία στον αέρα και τα απανωτά κατεβάσματα ταχυτήτων θα κρατήσουν τις στροφές του κινητήρα σε υψηλά επίπεδα ώστε στην έξοδο της στροφής η επιτάχυνση να είναι όσο το δυνατό μεγαλύτερη.Η κατάκτηση του εκάστοτε apex με υψηλή ταχύτητα ακούγεται δύσκολη διαδικασία και πιστέψτε μας έχει αποτυπωθεί μοναδικά στον τίτλο της Milestone. Παράλληλα, ο παίκτης επιβάλλεται να συνηθίσει τις αναλογικές σκανδάλες του χειριστηρίου του και να προσαρμόσει την απόκρισή τους, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να ελέγχει σωστά την ταχύτητά του από την κορυφή της στροφής και έπειτα, και φυσικά να μην ανοίγει χωρίς λόγο την τροχιά του.
Διαβάζοντας κανείς όλα τα παραπάνω, μπορεί εύκολα να συμπεράνει πως το SBK Generations –όπως φυσικά και οι προκάτοχοί του- καταφέρνει και αγγίζει υψηλότατα επίπεδα εξομοίωσης αλλά με το ανάλογο αντίτιμο. Ποιο είναι αυτό; Υπομονή και πολύ προπόνηση. Οι αρχάριοι θα μπορέσουν να ενεργοποιήσουν κάποιες από τις πολλές βοήθειες που προσφέρονται και να φέρουν τα πάντα στα μέτρα τους, αλλά έτσι θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα αδιάφορο και υπερβολικά "ψεύτικο" racer.
Σε επίπεδο επιλογών το SBK Generations ολοκληρώνεται με το SBK Experience και τις δικτυακές αναμετρήσεις. Σε ό,τι έχει να κάνει με την SBK Experiene, ο παίκτης καλείται να ολοκληρώσει συγκεκριμένες δοκιμασίες ή να λάβει μέρος σε αγώνες από το παρελθόν και να αλλάξει το αποτέλεσμα, γράφοντας τη δική του ιστορία. Αυτή είναι η ενότητα που θα ξεκλειδώσει τις περισσότερες καλλονές του χθες που υπάρχουν στην ενότητα Legends, ενώ το ευχάριστο είναι πως το συγκεκριμένο mode διακρίνεται για την μεγάλη του έκταση αλλά και την υψηλή του πρόκληση.
Φθαρμένα λάστιχα και πτώσεις
Δυστυχώς, όμως, η νέα δημιουργία της Milestone εμφανίζεται σαν ένα νόμισμα δύο όψεων και έτσι ενώ σε επίπεδο εξομοίωσης και απόλαυσης της οδήγησης στο όριο δεν έχει αντίπαλο, διακρίνεται από μια στασιμότητα σε όλους τους υπόλοιπους τομείς. Το περιεχόμενο κρίνεται μεν ως απίστευτα πλούσιο, αλλά αυτή η έκταση δικαιολογείται εξαιτίας του... στριμώγματος του υλικού των προηγούμενων τίτλων σε ένα πακέτο. Για τους νέους παίκτες αυτό ίσως να μην αποτελεί πρόβλημα, αλλά για τους οπαδούς της σειράς δεν είναι και τόσο δίκαιο.Και τα δυσάρεστα δεν σταματούν εδώ. Για ακόμα μια χρονιά οι δικτυακοί αγώνες διακρίνονται για τα πολλά τους προβλήματα, με το μέγιστο νούμερο των 16 παικτών ανά αγώνα να ισχύει μόνο στα χαρτιά. Τα γραφικά συνεχίζουν να απογοητεύουν, με υπερβολικά φτωχά έως ανύπαρκτα εφέ και με τις διαδρομές να παραπέμπουν σε racing τίτλους της προηγούμενης γενιάς. Οι μηχανές, όταν εμφανίζονται στο μενού επιλογών, είναι πανέμορφες αλλά κατά τη διάρκεια ενός αγώνα οι περικοπές που γίνονται είναι πολλές, συνθέτοντας ένα μάλλον αποκρουστικό σύνολο. Οι ταχύτητες και το frame rate κινούνται σε υψηλότατα επίπεδα αλλά αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, λαμβάνοντας υπόψιν την ξεπερασμένη οπτική απεικόνιση του SBK Generations.
Σανίδα σωτηρίας σε τεχνικό επίπεδο θα αποτελέσει ο ηχητικός τομέας, με την κάθε μηχανή να έχει τη δικιά της χροιά. Οι γνώστες του αθλήματος, με την βοήθεια ενός καλού πεντακάναλου ηχοσυστήματος, θα είναι σε θέση να καταλάβουν ποιος βρίσκεται πίσω τους, αποκλειστικά και μόνο από τον ήχο της εξάτμισής του. Τα ελαστικά όταν φτάνουν στα όριά τους ακούγονται "ζωντανά", ενώ η παντελής έλλειψη μιας στοιχειώδους αναμετάδοσης, συνεχίζει να αμαυρώνει μια, κατά τα άλλα, άψογη ενότητα.
Συμπεράσματα
Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μας γύρω από το SBK Generations, καταλήξαμε σε ένα συμπέρασμα, στο οποίο ευχόμασταν να μην φτάναμε ποτέ, αλλά έμοιαζε να είναι και αναπόφευκτο. Η σειρά παραμένει για ακόμα μια χρονιά στάσιμη και τα όποια τρικ των Ιταλών της Milestone δεν μπορούν να ρίξουν στάχτη στα μάτια των φίλων των δύο τροχών και του συγκεκριμένου franchise ειδικότερα. Φέτος η δημιουργία της Black Bean εμφανίζεται πιο πλούσια από ποτέ άλλοτε, αλλά αυτό συμβαίνει με υλικό που έχει ήδη εμφανιστεί μεμονωμένα στο παρελθόν.TRAILER:
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου