Μπορείτε να βρείτε τους κωδικούς εδώ
Το Grand Theft Auto IV (ή GTA IV, ελλ.: Μεγάλη κλοπή οχημάτων 4) είναι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, 'ελεύθερης περιπλάνησης' τρίτου προσώπου, που δημιούργησε η εταιρεία Rockstar Games το 2008. Πρόκειται για το ένατο παιχνίδι της σειράς Grand Theft Auto. Κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ στις 29 Απριλίου 2008 για Xbox 360 και PS3 και στις 2 Δεκεμβρίου για Windows.
Για το συγκεκριμένο παιχνίδι η Rockstar κυκλοφόρησε δύο συμπληρωματικά πακέτα επεισοδίων, υπό μορφή επεκτάσεων. Το πρώτο από αυτά κυκλοφόρησε στις 17 Φεβρουαρίου 2009, με τον τίτλο The Lost and Damned. Τον Οκτώβριο του 2009 κυκλοφόρησε και άλλος δίσκος που έχει σχέση με το GTA IV, γιατί εμφανίζεται τόσο ο Νίκο από το αρχικό παιχνίδι αλλά και o Τζόνι από το The Lost and Damned, με την ονομασία The Ballad of Gay Tony με πρωταγωνιστή τον Λουίς Φερνάντο Λόπεζ.
Οι πωλήσεις του παιχνιδιού εκτινάχτηκαν στα 3.6 εκατομμύρια κομμάτια, την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του και έφτασαν 10 εκατομμύρια ως τις 16 Αυγούστου 2008. Οι βαθμολογίες που απέσπασε σε γνωστές ιστοσελίδες ηλεκτρονικών παιχνιδιών ήταν εξαιρετικά υψηλές (MobyGames και TopTenReviews). Στις 9 Ιουλίου 2010 είχαν πουληθεί περισσότερα απο 17 εκατομμύρια κομμάτια, ενώ παραμένει σαν ο καλύτερος δίσκος του ελληνικού περιοδικού του Playstation απο την ημέρα της κυκλοφορίας του! (29 Απριλίου 2008).
Το Grand Theft Auto είχε ξεκινήσει κάποτε ως ένα απλό 2D παιχνιδάκι στο οποίο κλέβατε αυτοκίνητα, πυροβολούσατε και γενικά φέρνατε εις πέρας απλές αποστολές. Στην τρίτη του έκδοση (την πρώτη 3D) μεταλλάχθηκε. Από το πολύ καλό GTA III φτάσαμε στα αριστουργηματικά GTA Vice City και αργότερα στο San Andreas, το οποίο αξιοποιούσε την ίδια μηχανή γραφικών με τον προκάτοχό του αλλά εισήγαγε μεγάλες καινοτομίες στο gameplay. Αυτή η ελευθερία κινήσεων και τα αλλεπάλληλα και ατιμώρητα εγκλήματα του ήρωά μας. έκαναν το Grand Theft Auto το καλύτερο Action game των τελευταίων ετών, έστω κι αν η κοινή γνώμη το έχει καταδικάσει ουκ ολίγες φορές. Αυτή τη φορά η Rockstar έφερε το παιχνίδι για πρώτη φορά στις next-gen κονσόλες (PS3 και Xbox 360) δίνοντας μεγάλο βάρος στον τεχνικό τομέα και αφήνοντας στα ίδια επίπεδα το gameplay. Όπως και να ‘χει, αν θέλετε η κονσόλα να σας να “βγάλει” τα λεφτά της τότε δεν έχετε κανένα λόγο να μην το αποκτήσετε. Εκτός κι αν το είχατε ξαναπαίξει στο παρελθόν και δεν το συμπαθήσατε. Σε αυτή την περίπτωση. μην περιμένετε στον τομέα του gameplay να κερδίσετε το κάτι παραπάνω. Η δουλειά της Rockstar είναι σκληροί κόπο τρισίμιση ετών (από τον Νοέμβριο του 2004, λίγο μετά το launch του San Andreas) κι αυτό θα φανεί από την πρώτη σας γνωριμία με το παιχνίδι.
Σενάριο
Ο πρωταγωνιστής τον οποίο και χειρίζεστε είναι μια νέα μορφή και ίσως ο χαρακτήρας του να ξενίσει κάποιους από εσάς. Ονομάζεται Niko Bellic, είναι Σέρβος μετανάστασης και βετεράνος του πολέμου της Βοσνίας. Ο Niko φτάνει στην Αμερική και την Liberty City (η οποία ουσιαστικά απεικονίζεται την Νέα Υόρκη για όσους δεν το έχουν αντιληφθεί) μετά από προτροπή του ξαδέρφου του Roman και με την προοπτική να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον (το “American Dream” όπως χαρακτηριστικά το αποκαλεί). Όταν καταφθάνει εκεί αντιλαμβάνεται ότι ο ξάδερφός του Roman, είναι μπλεγμένος με διάφορους μπελάδες που έχουν να κάνουν με χρέη και συμμορίες. Έτσι, αναγκάζεται να τον βοηθήσει. Δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα τρέχετε και δεν θα φτάνετε εξαιτίας του ξαδέρφου σας και κάπως έτσι θα ξεκινήσουν οι πρώτες σας αποστολές. Αργότερα όμως θα αποκαλυφθεί ότι ήρθατε στην Liberty City για να βρείτε κάποιο συγκεκριμένο άτομο και γι’ αυτό θα χρειαστεί να μπείτε στα κυκλώματα μέσω του ξαδέρφου σας και να κάνετε βρώμικες δουλειές με την θέλησή σας, βάζοντας το χέρι σας στη φωτιά ουκ ολίγες φορές για να πετύχετε τον σκοπό σας. Στο τέλος του παιχνιδιού θα πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο δρόμους οι οποίοι και θα οδηγήσουν σε διαφορετικές αποστολές, άρα και ξεχωριστούς τερματισμούς.
Γραφικά
Το νέο GTA χρησιμοποιεί την πολυδιαφημισμένη μηχανή γραφικών RAGE (Rockstar Advanced Graphics Engine) η οποία δημιουργήθηκε ειδικά για τις κονσόλες νέας γενιάς, ενώ για τις ανάγκες των animations η δουλειά έγινε με την engine Euphoria, η οποία επέτρεψε στους προγραμματιστές να προβάλουν τους χαρακτήρες στα cutscenes με real-time γραφικά και άκρως ρεαλιστικές κινήσεις. Τα cutscenes παρεμβάλονται ως συνήθως μέσα στη δράση και ακριβώς επειδή δεν είναι pre-rendered δένουν απόλυτα με το παιχνίδι σαν μια λογική συνέχεια, κάτι στο οποίο βοηθάει η εξαιρετική σκηνοθεσία που κυριαρχεί από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Ο σχεδιασμός στα περιβάλλοντα είναι άψογος και η Liberty City μοιάζει πιο ζωντανή από ποτέ. Η απεικόνιση της πόλης στην οθόνη μας είναι εκνευριστικά ρεαλιστική, αφού κάθε πλευρά πεζοδρομίου έχει ανά λίγα μέτρα κι από μία κολώνα φωτισμού και σε κάθε τετράγωνο υπάρχουν απαραίτητα κάδοι σκουπιδιών. Ο κόσμος και τα αυτοκίνητα πηγαινοέρχονται διαρκώς και ο δρόμοι είναι σχεδιασμένοι με σκαμπανεβάσματα, λακούβες και παρακάμψεις, ώστε να σας δίνεται πραγματικά η αίσθηση της πόλης και όχι ενός καθαρά επίπεδου level, όπως είχατε συνηθίσει μέχρι σήμερα.
Τα μοντέλα των χαρακτήρων έχουν φυσική κίνηση, αλλά τόσο το lipsync στους διαλόγους όσο και το anti-aliasing, ιδιαίτερα σε μερικούς χαρακτήρες κομπάρσους, θα μπορούσαν να είναι πιο προσεγμένα. Επιπλέον, το αρνητικό με τους φιγούρες που συναντάτε είναι ότι δεν υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία χαρακτήρων. Από τις πρώτες κιόλας σκηνές του παιχνιδιού θα συναντήσετε φάτσες η οποίες θα είναι σχεδόν ίδιες με εσάς ή τον ξάδερφό σας (!) δίνοντάς σας την εντύπωση ότι τελικά στην υπόθεση εμπλέκεται το σόι σας! Στα απομακρυσμένα στενά υπάρχουν κι εκεί οι κλασικές αμερικανόφατσες (πότε λατίνοι, πότε έγχρωμοι τυπάδες ύφους hip-hop) οι οποίες έχουν ιδιαίτερη πλάκα την νύκτα με τα πηγαδάκια που σχηματίζουν, ενώ σε παραλιακά και πιο κοσμοπολίτικα μέρη θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να συναντήσετε φυσιολογικούς ανθρώπους, όπως καλλίγραμμες κοπέλες που βγήκαν να πάρουν καθαρό αέρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου